måndag 11 april 2016

OLIVTRÄD & KANINHUS







Premiärklippte ett av olivträden igår och fler ska snart den vägen vandra och mitt stooora olivträd har överlevt vintern och har massa små blad och kärleken är så stor då. Imorgon ska jag nog ta fram dom som jag gömt på altan, men där ute är det lite som en hinderbana för att komma fram till målet, olivträden. Känner mig som om jag kör sista tävlingen i Gladiatorerna liksom. Det är lite så att man får hoppa över spånskivor, under lister, på stolar och under fler lister sen är det raksträcka i två meter och så målgång. Lika jobbigt varje gång. 



Kaninburen som aldrig blir klar har nu fått nät överallt, dörr och en ingång till huset. Imorgon blir det hyllplan och inflyttning. Och då får stackars Lilly äntligen slippa sin lilla bur där på altan och komma ut i naturligare miljö. Ska hämta massa halm och mysa in boet ordentligt. Känner mig rätt effektiv ibland alltså. 





Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar