lördag 2 april 2016

LÖRDAG & HÅKAN








Har inhandlat lite kryddväxter till köket dels för det ser jäkligt fräscht ut och dels för att jag ska försöka lura människor att jag är rätt bra kock alltså. Jag vet av erfarenhet att jag kommer inte utnyttja dessa innan de dött, men innan dess ska de tjäna sitt syfte. Att förleda och vilseleda till min fördel. Har de bara lurat en person så är jag nöjd. 



Nu är det lördag igen och jag känner livet i mig. Älskar den här tiden, dagen, friheten. Jag har läst ut min spännande bok trots att jag några gånger fick kräkas av löjliga kärleksbeteende. Beteende som jag vet inga normala människor gör, men som dom som skriver dessa kärleksromaner troligtvis tror att alla gör för den meningen kommer alltid, och då menar jag alltid, i dessa böcker. Jag tänker inte skriva meningen för då känns denna dag lite förstörd, lite tarvligare och definitivt lite deprimerande. Dock var denna boken sjukt spännande och jag har läst så fort jag haft tid och orkat. Förstod väl hur det skulle sluta, men allt däremellan var ju ändå det viktigaste. Nu återstår bara fyra liknande böcker kvar och sen så har jag liksom fått nog av kärleksdravel för resten av året... hoppas jag. 



Idag är det meningen att jag ska ta mig i kragen och börja klinka hallgolvet. Känner redan att jag har verkligen inte har någon lust plus att det kommer bli lite besvärligt då vi inte kommer komma till badrummet och senare inte till kö eller vardagsrummet medans fixet ska härda. Vi måste då gå ut via altan. Allt är ju lätt att åtgärda, men omotivationen är så hög. Nummer till en plattläggare känns inte så dumt nu hihi. Nu ska jag frtsätta lyssna på Håkan och drömma mig bort. Har ni hört den nya låten "Din tid kommer"? Den är ingen wow låt för mig som så många andra av hans är (som "försent för Edelweiss", "trubbel", "Nu kan du få mig så lätt", "Du kan gå din egen väg", "Kärlek är ett brev skickat tusen gånger") men jag ska låta den sjunka in. 





kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar