söndag 27 mars 2016


Så var vi hemma från våran girltrip och hur attans bra hade vi det inte. Riktigt perfekt. Om jag måste skryta, och det måste jag ju, så har jag världens bästa dotter. Hon är lugn, snäll och lättsam. Stressar inte upp sig, är inte rädd och bara tar det chill liksom. Jag är typ likadan. Tror liksom att allt löser sig för jag är för lat för att vara 100 % säker. Och denna helg löste sig allt. Inget strula och vi var awesome. 





Här kom vi till hotellrummet och jag älskar ju det där hotellet. Nu fick vi rummet precis ovanför det sista vi haft och även om detta var det minsta rummet så blev jag så imponerad som vanligt. Vi hade precis käkat en god middag och var lite trötta, plus att jag hade en huvudvärk från helvetet som vägrade ge sig. Det slutatde med att vi fick köpa ipren innan vi drog in på Scandinavium.





Toile de jouy tapeter i gult och heltäckningsmatta i gult och jag var i himlen. Jag älskar ju gult och vad passade liksom bättre än gult nu i påsk. Vi vilade en stund på hotellet och fräscha till oss innan vi tog spårvagnen till Scandinavium och såg en spännande final  i hoppning. Så duktiga hoppryttare och hästar. Och hur maffiga var inte hästarna. Tyskland vann dock, men vad gör det när allt är spännande och vi bara blev hänförda av dessa magnifika djur. 





Myran fick köpa en grimma till lilla King och handskar till henne och såklart lite hästgodis till kusarna, men sen sen ville hon snabbt tillbaka för att inte missa hoppningen. Så glad att hon tyckte att showen var viktigare än shoppingen. Detta var absolut inte sista gången vi var där utan jag vill se att detta är bara en början på en utomstående trevlig tradition.






Detta kakel alltså. Jag vill ha det. Och kranarna. Och allt. Och bara för att än en gång poängtera att det är ett sjukt bra hotell så är det inte bara så snyggt och väldetaljerat i inredningen och all form av utförande utan de har också så himla bra service. Trevliga som tusan är dom med. Nu vill jag bara planera in nästa tripp, men då med min lilla lillprins Bus. Han är bara lite svårare att veta vad man ska göra. Har ni tips på bra aktiviteter till en blivande sjuåring i Göteborg så var inte så anonyma utan tipsa på. Mina hittills uttänkta förslag är Universium, Trädgårdsföreningen (ok, denna är mer en aktivitet för mig, men är mamman nöjd så antar jag att barnet är det med... eller?), utforska alla leksaksaffärer som vi hittar och låta han önska sig det han vill (inom rimliga gränser förstås), Slottsskogen och Liseberg. Måste fundera vidare. 





Klart man måste ha med sig dom bästa sjalarna när man tar sig utanför sina vanliga gränser. En för varje jacka och man är redo för det mesta. Såg att det kommit in en i brunt nu och jag känner att det börjar klia, men just nu känner jag mig tapper att stå emot. 






Ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar