fredag 25 mars 2016

TIDSSPARANDE KOMBINATIONER







Det är fredag och jag är ledig och vad händer då? Jag är klarvaken klockan halv fem. Det är inte mänskligt. Hade en hemsk människa som förgiftade min dröm. Och när valet stod mellan att höra hennes tjat eller gå upp så valde jag det sista. Jag är faktiskt sjukt irriterad på att hon messar med mina drömmar. Jag brukar bara drömma bra drömmar. 



Gårdagen gick snabbt som alla andra dagar och jag hann inte en fjärdedel av det jag ville, men jag får väl göra det idag istället. Önskar det fanns fler saker man kunde göra samtidigt så man verkligen kan maximera dygnet. Jag har försökt med att multitaska ett par grejjer, men alla har inte blivit en succé precis. Jag ska ge er lite exempel som är både lyckade och värdelösa så slipper ni fundera på dom värdelösa.

1. Borsta tänderna och sminka sig. Funkar ju inte för båda kräver handrörelser och för att göra det ena så avslutas ju det andra automatiskt. Värdelöst.

2. Blåsa håret och göra squats samtidigt funkar riktigt bra. Dock har jag tappat vanan att göra 70 squats om dagen för jag har blivit för bekväm så jag får stå ut med en hängrumpa. Men denna kombination är lyckad iallafall.

3. Laga mat och dammsuga är en halvt lyckad och halvt värdelös kombo. Det hela beror på vad man steker och hur bra minne man har så man inte glömmer bort att man lagar mat när man är mitt uppe i dammsugeriet eller tänker " jag ska bara" för då slutar det oftast med bränd mat. 

4. Lyssna på en bok och kika instagram samtidigt är en mindre lyckad sak eftersom man går helt går in i alla bilder och texter så då har man missat något super avgörande i boken och det resulterar i att man måste spola tillbaka vilket är en tråkig sak. Alltså värdelöst.

5. Hoppa upp i luften och samtidigt försöka stänga en dörr och hålla i sin mobil är en sjukt värdelös ideé som bara summerar en mobil som spräckt sitt glas i tusen bitar och en hel hög svordommar. Värdelöst.

6. Att gå ut med allt för peppade hundar och samtidigt försöka se avslappnad ut. Man ser aldrig avslappnad och cool ut när man slängs från den ena sidan till den andre som en vante och kopplet är snurrat runt ens ben och man är halvvägs ner i ett dike. Också värdelöst.

7. Försöka slå rekord på Harpan medans man tittar på en spännande serie. Det slutar alltid med att jag sitter och glor på serien och därför så glömmer jag av att tiden tickar på och jag får börja om, trettio gånger typ med det där jäkla kortspelet. 

8. Försöka att ta av sig en halsduk när man cyklar är oftast en idiotisk sak. Speciellt om halsduken är en sådan där bred sak som liksom fastnar i nacken vilket resulterar i att man får hela tygsaken över ansiktet vilket om man har ruskigt otur resulterar i en olycka. Har man mindre otur så ser man bara dum ut. 




Kommer inte på något mer, men jag fortsätter med mitt tidssparande undersökande för någonstans där ute i framtiden finns dom ultimata kombinationerna. To be continued på den sagan. 






ha en fin långfredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar