måndag 21 mars 2016

GÅRDAGEN & HELGPLANER






Igår var en lagom slappdag med lite skogspromenad, bio, stall, pw med en fin fin vän och matlagning. Och så kika vi såklart på finalen i farmen och dom var ju så sjukt duktiga. Alltså jag hade aldrig kommit ihåg allt det där som krävdes. Information som kommer min hjärna till hands kommer in och får genast besked att det redan är överbefolkat därinne vilket leder till att dom får vända och gå ut igen. Så jag hade varit en lätt motståndare i all form av hjärnverksamhet. Är dock rätt bra på att såga. Vedstapling är inte min grej för det öva jag på i vintras och resultaten var varken vackra eller särskilt höga. I vilket fall som helst så var det spännande och vi satt som på nålar.



Just nu funderar jag på att gå ut och göra något, men vad liksom. Jorden är fortfarande frusen. Gräsmattan för blöt och det känns som att det är för tidigt att klippa ner perenner. Får nog bli ett stallbesök istället och promenad med hundarna. 



Ska iallafall boka tågbiljetter till i helgen då jag och Myran drar till Götet för att ha tjejhelg. Detta har jag längtat till länge. Vi ska shoppa, kika på hästshow och sova på finaste Hotell Pigalle. 






kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar