torsdag 10 mars 2016

FÖRFÄRLIG SJÄLVÖMKAN & KLÄDER

Ja dagarna knallar på och jag har gått och blivit en ynklig liten skit. Lillebror har smittat mig och jag känner mig mindre kry kan man säga. Trodde jag fått nog av alla dessa små sjukdomar. Har känt mig på topp ett bra tag, men säg den lycka som varar. Nu är ju detta bara att uthärda några dagar så är man back in the game igen, men tills dess är jag en sorglig stackare som tycker synd om sig själv extra mycket. Till och med löjligt mycket. Det är typ som att jag hånskrattar åt mig själv för min självömkan. 


Igår mosade jag i mig alvedon och halstabletter och for in till Skövde och visa lite kläder. Så mycket snyggt dom hade fått in. Jag behöver inte ens ingående förklara hur mycket jag sörjde för alla kläder jag tvingades lämna kvar. Min huvuduppgift vara att inte inhandla något då jag precis hade köpt krubbor och hästmat och hovslagaren är i intågande, men ett undantag gjorde jag tyvärr. Dock ett högst nödvändigt. Byxlös vill nog ingen att jag ska vara så jag räddade er från en fruktansvärd syn. Tacka mig hjärtligast. 





Jag kom i den sköna och snygga trenchcoaten som jag införskaffade mig hos Modesto. Och den är bland mina bästa köp ever och till ett bra pris. Lägg märke till mina jumbofötter. Man kan säga att jag står stadigt på jorden iallafall. Ingen vågar erkänna att dom ser stora ut, men jag ser ju nu att alla ljugit mig rakt i ansiktet. Skjortan och jeansen är från Bull&Bear. Jeans är ju som sagt var alltid ett säkert kort.





Denna klänningen från Jumperfabriken är så söt att jag bara ville smyga ner den i väskan och springa fort som tusan ut. Ta straffet om jag bara fick behålla den, men eftersom jag är en from människa så tog jag mig till sans och lät den hänga kvar så där fint i butiken. Men erkänn att den ger en löfte om sommar, sol och ljumna kvällar. 





Denna stil gillade jag sjukt mycket. Den är jag. Lagom casual, men ändå lagom uppklädd. Byxorna från please, bomberjackan från Branting och blusen tror jag är från Isay. Jackan är perfekt till sommaren. 





Nu måste jag snygga till mig och släpa mig upp till stallet då hovslagaren kommer. Tur att min snälla moder redan varit där och gjort iordning allt så jag bara kan stå och se hjälplöst hemsk ut. Lille King är ju inte riktigt 100 % glad åt att lyfta hovarna på höger sida så jag kände att jag behövs där vare sig jag orkar eller inte. 






kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar