lördag 5 mars 2016

SKA VI BÖRJA IGEN




Ok, ska vi starta igång denna blogg lite eller vad säger ni? Det har ju som sagt var varit hemskt dåligt med uppdateringar här, men inspirationen har ju inte precis varit på topp. Och min kamera mobil är sönder och jag suger på att fota med systemkameran och så är det sjukt jobbig att bära med sig. Och jag antar att för att bära med sig den måste man ha en väska och finns det något som är jobbigare än att bära på en väska i tid och otid. Spelar liksom ingen roll om den är snygg som tusan eller ful som stryk, det är själva bärandet som stör mig. Jag är för förvirrad och för lat för att ha något sådant med mig. Nu har jag skrivit en heldel rader om hur jobbit det är med väska och jag känner redan nu att detta kan bli ett evighetslångt inlägg. Så om ni inte vill avlida i förtid av "totalt onödigt mycket information" så är det smartast att klicka bort redan nu medans tid finns. För er som känner er modiga eller kanske dumdristiga så rekommenderar jag er att hålla i er och för nu jäklar ska det bli åka av. Jag har bara börjat.





Ja som ni redan förstått så har jag rest utanför Karlsborgs gränser och njutit av solens strålar och solens förbannelse ( japp jag har bränt typ alla delar på denna kropp). Just denna bilden innehåller en mojito, en strandbar och min bananlövs bikini. Jag gillar alla tre. Brevid baren fanns möjlighet att lära sig vindsurfa, men off course fega jag ur. Nästa gång då lovar jag. Plus att jag inte hade med min surfbikini. Hade jag haft den då, då jäklar alltså då hade mina barn troligtvis varit moderslösa och jag hajföda, men då hade jag bergis testat att vindsurfa. Bergis. Alla dar i veckan bergis.





Trappan som vi hitta typ sista dagen som ledde ner till havet utan att behöva gå första mördarbacken ner. Vill inte skryta, men såklart var det jag som hitta den. Förresten så vill jag visst skryta för jag är tok bra på att hitta nya vägar. Jag lider nämligen av något som kallas nyfikenhet och tristess. Tillräckligt nyfiken för att upptäcka nya omgivningar och tillräckligt uttråkad av att gå på samma vägar dag ut och dag in. I nittiofall av hundra leder mina vägar ingenstans, men de där tio fallen brukar vara guld värda. 





Här hade vi precis badat i havet och jag hade återigen konstaterat att Vättern är det ultimataste badvattnet ever. Saltvatten i ögon, näsa och mun är inte min grej. Salt är endast bra på ett ställe, i maten. Och kanske på vägarna på vintern. Dock var vågorna riktigt roliga. barnen gillade det och eftersom jag är lättroad så gillade jag det med. Hittade en tokskön plats att sitta och sola på bland berget på stranden och intog en kall bacardi breezer just där. I solen. Utmed havet. Med barn som letade snäckor. Och just där kände jag livet i mig igen. Underbart.






Sista dagen drog vi till Amadores beach och den stranden är bland de bästa jag suttit på. Tung sand som inte yr omkring och fint vatten och inga myror. Minus är resan dit med bussen. Jag har lite problem med åksjuka och cyklister. G C är fullt av tävlingscyklister som är där och tränar. Och de cyklar i körbanan och de stoppar upp trafiken och de gjorde mig så pass irriterad att jag skrev en hel bok i min hjärna om hur mycket jag hatade dom. Och min slutsats var att om jag bodde på denna ön så skulle dödssiffran bland cyklister drastiskt öka varje dag. Eller så hade jag blivit en av dom och retat alla bilister var dag. Verkar vara ett val mellan pest eller kolera. 






Myran roade sig med att bygga sandbyggnader. Jag fascinerades över hur vackert hennes hår är. Jag roade mig också på att försöka lista ur vart ifrån folk kom. Först kikar man på utseendet, sedan klädseln och sist språket. Lite svårt med klädseln på beachen, men var de topless eller hade tighta speedos så var de till 99 % spanjorer. Det har jag listat ut nu. Dock har jag tyvärr insett att turkosa, högt skurna (typ bay watch skurna) speedos är värre än svarta. Det är lite to much detaljer där. Inte heller löst sittande, bruna och lite längre modell på speedos är smickrande. Jag är mer för den klassiska badbyx typen. Gärna kortare modell, men lång funkar med. Ja ni förstår ju att min hjärna har bara för mycket onödig information som bearbetas. 




För att hålla allt kort så var veckan bra. Det var sol var dag, men även disigt och blåsigt. Jag shoppade såklart skor. Och en väska (går så emot allt jag tidigare diskuterade, men är den gul kan jag bara inte köpa den. Det strider mot allt som jag lovade mig själv som liten. Gult var ju nämligen min favoritfärg... tror jag). Jag åt strikt vegetariskt. För mycket bröd och pizza. Och Magnums glass Double. Vi åkte en hel del taxi. Träffade på den konstigaste taxichaffisen ever. Barnen tyckte han var den bästa medans jag bara ville sjunka genom bilgolvet. Jag gick som mest 64 våningar en dag och 26 000 steg. Jag brände alla kroppsdelar utom hand och fot. Funderade över mycket. Japp lite så var den veckan.





ha det fint alla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar