fredag 13 november 2015

NU SKA VI SNACKA HÄNDIGHET



Läs denna texten och fundera lite på händighetens betydelse . 


"Hanna hade stormigt kärleksliv,
hon kraschade alltid i samma bil.
Hon hade tur jag gick på söndagspromenad,
och hörde hennes ord så detta är vad jag sa:

"Jag kommer hem till dej jag är en händig man.
Jag finns för dej, jag kommer så fort jag bara kan.
Jag lyssnar på dej, håller om dej, erbjuder en hand.
Och vill du jag ska stanna är jag en händig man."

Det är synd att fälla tårar på en ros.
Lätt att göra när din kärlek flytt sin kos.
När inga blommor blommar i din korg,
är jag en vän som suddar ut sin stora sorg.

"Jag kommer hem till dej jag är en händig man.
Jag finns för dej, jag kommer så fort jag bara kan.
Jag lyssnar på dej, stoppar om dej, håller hårt din hand.
Och vill du något mer, är jag en händig man."
Hey-hey-hey

Hey-hey-hey

"Jag kommer hem till dej jag är en händig man.
Ring till mej, så kommer jag så fort jag bara kan.
Jag lyssnar på dej, håller om dej, erbjuder en hand.
Och vill du något mer, är jag en händig man."

Hey-heey. Jag kommer hem till dej.
En händig man.
Så fort jag bara, så fort jag bara kan.
Na-na-naa.
Och vill du något mer är jag en händig man, händig man.
Jag är en händig man.
O-oh-oh-hooo,


-Per Gessle-





Lyssnade på denna låten imorse och undrade lite sådär smått vad Per egentligen menar med att han är en händig man. Jag fick ju liksom repeata den i evinerlighet bara för att försöka att klura ut det. Och jag kan ju helt klart förstå att man som tjej alltid vill ha en händig man, ja menar, tänk att ha en egen handy man som förverklar alla ens projekt. Shit alltså, en dream made in heaven för mig iallafall. Men nu är jag pretty sure att det inte är snickeri som han menar i denna text. Har aldrig hört talas om att man är händig just i den sysslan haha, men jag ska allt komma ihåg det. Nu får ju liksom det ordet två betydelser. Händig är alltså dubbelt så bra att vara. 

Jag tror inte att jag har haft en crush på Per Gessle (dock älska jag Roxette. Så sjukt bra band och jag hade ett par kasettband hemma i min samling) i min ungdom eller senare och då har jag haft många besynnerliga crushes i tiderna. Bryan Adams var jag tydligen helt tokig i. Patrick Swayze ska vi inte ens prata om. Christian Slater i filmen Pump Up the Volume fick mitt hjärta att slå hundra extra slag. Gary Barlowe i Take That var min starcrush när jag gick i mellanstadiet. Och Joey Tempest i Europe var nog min allra första. Den killen fick jag och Sofia slåss om när vi lekte. Till slut bestämde vi att han hade en tvillingbror så var den leken frid och fröjd. Ja herregud, många konstiga val har man gjort. 





ha en trevlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar