lördag 14 november 2015

ATT TVINGA FRAM JULFEELING











Fredagen bara flög förbi och jag är så irriterad på mig själv att jag inte åkte till stallet. Så imorgon åker vi dit direkt för att gosa och rida på Candy. Däremot så har jag lyckats att vara hos frisören och kapat av någon decimeter på håret. Skönaste feelingen ever just nu. 


Är fortfarande toknöjd över valet av den gråa färgen i hallen och i helgen ska jag måla panelväggen grön, längtar så. Färgen är hemma och bara väntar på att bli utmålad. Ska hämta hem mina kransar som blev över och tre stycken ska pryda dörrarna här hemma så kanske vi också får lite julkänslor med snart. Jag är ju den mest ojuligaste människan som går på denna jord. Har fått kritik av dottern att jag inte tar högtiderna seriöst. Kanske skulle jag ta och överraska henne med att go bananas i år. Fast gud vad jobbigt det låter. Har liksom pysslat och pyntat klart i mitt liv. Gjorde det tills det stog mig upp i halsen när barnen var små och nu så slänger jag varje tidning det är julinspiration i. Klarar inte av dom längre. Jösses, jag måste skärpa mig. Bli den där pysselmamman igen som alla barn älskar. Kanske jag till och med kan sätta upp gardiner i köket. Äää, man får inte gå till överdrift, det är verkligen inte sunt. Så jag ska börja med granris i blomlådorna sen får vi ta det som det kommer.




kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar