fredag 4 september 2015

MARIE ANTOINETTE ALLTSÅ

























Bilder från filmen Marie Antoinette av Sofia Coppola. Så sjukt bra film. Framförallt allt det fina. Kirsten Dunst är ju makalös som Marie. Inredning to die for och klänningarna, finns liksom inga ord för dom.  Skulle vilja ha en tidsmaskin så man kan välja att åka fram och tillbaka som man vill i århundradena. Eller bara föregående helg och "göra om, göra rätt" så att säga. Kommer det ut en sådan på marknaden till hyfsat pris ska jag till och med stå och köa för att köpa den. Bli en av de där ultimat envisa människorna som köar utanför någon tråkig elektronikaffär för att få köpa den nyaste iphonen eller den där billiga teven. Orka köa säger jag bara. Köar en gång om året inne på Liseberg och känner att det är ungefär så långt jag tänker anstränga mig för något. Och då är det för barnens skull. Jag är helt enkelt för bekväm för att köa. Tur för mig att jag inte föddes med ett begär att bli artist eller med sångröst för att stå och köa i timmar för idol känns så jobbigt. Jag hade troligtvis somnat i kön och folk hade sprungit på mig när de blivit som galna zoombies i hopp om att få färskt kött att slita sina illaluktande tänder i när portarna öppnar för insläpp. Zoombier på speed då förstås och tål dagsljus och gillar att sjunga och gillar att skryta att dom ska bli nästa stora artist och blir utskrattade i rikstäckande teve på prime time och får mig att undra om deras omgivning är tondöv eller bara döva.







nä nu ska jag ut och klippa gräset 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar