lördag 12 september 2015

ATT TVEKA OM SAKER











Ni vet det där om självförtroende, det är en jobbig grej ibland. Det är ju väldigt bra att ha ett, men det är ju sjukt svårt att behålla det. Ena dagen är det där och sen nästa dag så är det borta. Det man var nöjd med då blir genast ett hatobjekt sen. Att se sig själv i spegeln kan vara en skräckupplevelse ibland och då tänker jag inte bara på varje morgon när man vaknar, slänger på sig en morgonrock, går ner i trappan, tänder belysningen på toan och greppar tandborsten och blickar upp och bara "baboooom" ser ett monster i spegeln som stirrar på en. Det är en syn som kan få vem som helst att vandra vidare till andra sidan, frivilligt. Värre än efterskalvet av tre gånger Bloody Mary och då är det illa.  Jag vågar inte lita på att det är mig själv jag ser där i spegelglaset förns tänderna är borstade, håret uppsatt och dagkrämen är på. Då kan jag slappna av lite.  Kroppen är ju inte som den en gång varit. Och är man fruktansvärd lat och bekväm och råkar gilla allt med socker extra mycket så sätter det sina spår for sure. Och så fick man en liten undebar tjej som töjde ut sin mammas mage och gjorde den mindre fin. Och även fast man försöker tänka bort den där magen, den där putande och rynkiga magen så är den ju ändå där och skaver i medvetet. Jag tänker att så här ser jag ut nu och jag får ta det, leva med det och inse att magen är som den är. Eller så gör jag något åt det. Fast det kostar en del och är det värt det? Har tvekat förut, men ju mer jag tänker på det så känns det som ett bra beslut. Fast gogglar man bukplastik så ångrar man sig snabbt. Så läskiga bilder. Så nu sitter man här och tvivlar. Kan man leva ett helt liv och tvingas att försöka tänka positivt när det ända man vill göra är att hämta en burka att dra över sig på stranden eller ska man satsa och våga. Och det tråkigaste av allt, spara. Spara sjukt mycket pengar. Bara det gör att jag tvivlar. En burka är så mycket billigare och rätt praktiskt kan jag tänka mig. Då kan man ha på sig vad som helst under. Myskläder och urtvättade favvobyxor som sett sina bästa dagar. 






ajöken på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar