fredag 7 augusti 2015

GÅRDAGEN & SOLEN







Gårdagen började inte så bra med yrsel på morgonen, men som tur vad släppte det efter ett antal sömntimmar och jag vaknade upp till en solig torsdagsmorgon. Herrejesus liksom, det är ju så man blir kär i den där solen. Fixade lite i mitt dressingroom och annat som inhandlades på ikea för att sedan sola, sola, sola och bada i poolen. Hur skönt har man inte då.







Så gott med isglass i solen . 

Barnen plus deras fader var på Sommarland och roade sig medans jag roade mig själv hemma. Så bra fördelat. Förutom då när Maja försvinner på en sekund och man undrar liksom om hon har en sån där teleportör. Jag lovar hon försvinner så fort man tittar bort, snacka om att jag blir galen på henne. Så när man inte har hundra procent koll på henne får hon vara inne, tyvärr. 






Cyklade iväg till affären för att inhandla mat och egentligen en kyckling/curry baguette på Nymans, men köket var stängt så jag drog en besvikelsens suck och fick då laga egen mat. Hur träligt är inte det, men det blev en kycklingsallad och cola. Måste sluta med det där beroendet. Snart. Typ om en vecka eller två. 







Satte upp flugnätet som köptes häromdagen och plocka ut stolarna och bord ( dock senare) mitt i den varma solen och jag lovar att det där doppet i poolen var som en välsignelse när jag var klar.  



Nu ska jag ut och gräva, skyffla grus och förhoppningsvis bli klar med ett av hundra ofärdiga projekt. 








Ha det fint alla fina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar