lördag 8 augusti 2015

KALASKORT & TIPS








bilder hämtade från pinterest på min anslagstavla "kalas inbjudningskort". Ni kommer dit direkt på den här länken.









Nämen hallojsan!




Hur söta är dom inte?! Både kort och barn. Dock gissar jag att mina barn är för stora för luftballongstemat, fasiken också. Det är nu man för en sekund önskar de var sådär små och gulliga och kunde smälta folks ögon, nu smälter de mer folks öron av allt skrik och gap. 

Vill ha lite inspiration till barnens inbjudningskort då jag tycker att det är kul att göra, kul att göra ihop med barnen (slutar visserligen alltid med att jag sitter med det själv då dom tröttnat efter ett kort) och det blir oftast väldigt fint. Ett hett tips är att inte göra på de där vanliga sladdriga papperna utan köpa hårda papper. Hälften vunnit redan då. Sen en schysst svart kalligrafipenna. Och så är det bara att börja streama idéer och klippa och klistra. Tapetrester är superbra att ha till hands. Tyg i härliga färger. Lim. Snöre. Och en massa tålamod och energi för att sitta och pilla i evigheter. Räkna med limfingrar, ryggont och ett smärre pysselkaos.





Kram på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar