lördag 29 augusti 2015

LÖRDAGEN KOM FÖR FORT











Dags att bege sig till stallet och ta hand om hästarna som jag släppte in för några timmar sen. Nu när de andra inte kan gå in och ut som dom vill kan det vara skönt för dom att komma in lite då och då. Ta av sig flughuvor, munkorgar och få lite hö. Det värsta är att jag har liksom ingen lust att röra på mig just nu. Drabbades av en plötslig lathets koma. Fick iallafall lite gjort innan. Putsade lite fönster, ja bli inte chockade, mirakel inträffar. Städat och tvättat en hel del. Varit på Sannerudsmarknaden och blev chockad att dom hade en egen affär och skola. Inte marknaden alltså, men Sannerud eller kanske det är Tiveden. Man lär sig något varje dag. Jag inhandlade chokladtoppar (ätit upp för många redan), kolastänger och en cola burk. Ja, jag hade en dagen efter dag och så var min kontantkassa begränsad efter jag delat ut barnens ranson. Bror bjöd på korv och hur god är inte en varmkorv på sånna ställen. Så underskattad. 





Ha en fortsatt bra kväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar