torsdag 27 augusti 2015

ATT LEVA GULDLIVET







Åååå, guldlivet! Det här borde vara min motivationsbild för hur jag vill ha det i framtiden. Att sitta i en ruskigt snygg fåtölj i en underbar klänning, bli uppassad och äta tårta. Tårta är liksom min favoritsak att inta. Marie Antoinette kunde konsten att leva livet, eller ja, tills hon blev halshuggen.








hallå hallå




Sitter här med sockerabstinens och önskar att jag inte la tillbaka den där chokladen när jag var och handla. Så dumt misstag av mig, men jag vet att jag kommer att tacka mig själv imorgon för att jag var så smart. Då ska jag tänka tillbaka på hur extremt duktig jag faktiskt är och att jag visst har självdisciplin. En eloge till mig. 



Idag var Myran sjuk så då skulle det inte bli ridskola och jag var relativt glad att jag för en gång skull inte hade en tid att passa tills min bror ringde och sa att det var föräldramöte om en halvtimme. Väldans roligt att den tanken om fri tid var över. Den var kort och ljuvlig. Så då tog jag cykeln och var på mötet, sen iväg till stallet, sen vidare till affären och tillslut hem för att grilla lite hamburgare. Cykeln var en plåga när elen tog slut. Kändes som någon drog mig bakåt och jag tappade bitvis hoppet om att jag någonsin skulle komma hem. Fast jag kom ju hem så jag fick slava till en middag till kidsen som vi åt i stearinljusets sken och regndassig skymning. Trevligt, trevligt minsann.







ha de fint nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar