torsdag 20 augusti 2015

KASTRERING & VARDAGEN SOM GÅR






Hinner egentligen inte med att skriva något just nu, men ska försöka att sammanfatta mig kort (kan bli svårt) då jag måste duscha och gå lägga mig (hatar att känna stress över när man ska sova och dubbelhatar att gå lägga sig tidigt).  Dagarna går så snabbt och hur underbara är dom inte?! Man får liksom inte nog av dom. 


Lille King blir busigare för var dag som går och hjärtat bara smälter när man ser honom. Idag har jag inte varit uppe och det känns så tomt. Så imorgon passar jag på att vara där extra länge. Vi har iallafall klappat och gosat med honom och borstat honom med våran mjukaste borste. Imorgon ska vi försöka att få på grimma. Hoppas bara att Fridas gamla fölgrimma passar. Sedan blir det övning på att ledas, öva på att ta upp hovar, öva på att röra i mun och öva på att röra vid hans stackars bollar som ska kapas så fort det är möjligt. Inga mer suprise babies här inte. Det sistnämnda är ju viktigt då kastreringen går smidigare om man inte har en unghäst som är livrädd så fort man närmar sig det heligaste. Tycker redan lite synd om honom. 



Dagarna har iallafall bestått av stall, simning, solning, promenader och en frustrerad Sandra som inte ska äta onyttiga saker som tårta, choklad, glass och cola. Det är ett helvete jag inte önskar någon.  






ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar