måndag 17 augusti 2015

GÅRDAGEN & HUR SKA MAN KLARA AV ALLT










Gårdagen var ju minst sagt helt magiskt. Vädermässigt iallafall. Började med att åka till stallet och kika till bebisen, mocka, byta vatten och ge hö. Det går åt en hel del mat till mamman. Och det är bara början enligt vad jag läst. Shit alltså, det är så sjukt mycket som ska hållas reda på att jag måste skriva upp en stor lapp och sätta upp för att inte glömma allt. Sprutor, vaccin, avmaskning, avvänjning, kastrering och ombyggnad av stallet för att klämma in en häst till. Ibland undrar jag om min hjärna kommer att klara av allt. den har ju inte precis varit i topskick det sista. Men man får bara kämpa på och tillslut så funkar det och livet funkar och man inser att det gick ju faktiskt rätt bra ändå.


Idag har jag jobbat, varit på bvc med lillebror som för övrigt inte gillar sprutor alls. Det krävdes en hel prinsesstårta för att han skulle ta sprutan. Precis innan hade jag sagt att han klarar i stort sett allt och inget var svårt med han. Det fick jag ju äta upp när han fick ett sammanbrott och skrek över hela mottagningen och jag fick springa efter honom när han hade bestämt sig för att fly till bilen. Det tog sin tid att övertala honom och det kostade på. Inte bara pengar utan jag får offra min hälsosamma vecka då jag troligtvis kommer äta upp det mesta av tårtan. Men vad gör man inte för de små barnen. 


I lördags var jag och min fin fina vän ute på pw för Barncancerfonden. Två flugor i en smäll, motion och goda gärningar. Vi gick tretton kilometer och lite vilse, men vi klarade det. Idag blir det också pw och jag är så innerligt tacksam att jag har någon att gå med. Alltid roligt att ha sällskap även fast jag gillar att gå själv med. 



Nu ska vi cykla till stallet och sen blir det trädgårdsfix. Har en lång lista att beta av.




kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar