måndag 29 juni 2015

FÖRE & EFTER






Alltid kul att hitta gamla bilder från trädgården då man tycker att inget händer. men jag kan ju se att det är lite skillnad. Fast det är nog nio år mellan bilderna så har det ändrats ett par gånger mellan dessa år. Gräset är borta. Rundeln har tillkommit, kalkstensplattor har också tillkommit och taket på hönshuset har äntligen fått sitt plåttak. Trädet har blåst ner. Stolen skrotats. Planket målats gul. Typ lite så.





Om man jämför denna bild med den nedersta så är det en viss skillnad i frodighet. Där i alla plantor står min lilla ros med dom hemskaste taggarna och är sådär liten och oskyldig. Och de hemska telestolparna som jag hatade så länge är ett minne blott, men det tog tid innan de försvann. Bilarna är för längesedan utbytta. 








Såhär är det ju idag och jag föredrar efterbilden framför alla andra. Min ros är uppe i pergolans höjd och har dödat ett x antal buxbom som självdött av mörkrets depression. När man är stor ska man vara snäll hörde jag Bamse upprepa sig i Bamses Värld på Kolmården, men den här rosen tänker mer tvärtom. Nästa vår får jag inte fega ur när jag ska klippa ner den. Har låtit den växa fritt och nu ser vi ju att slutresultatet inte alltid är av godo fast jag gillar den starkt ändå. Den och kaprifolen lever sitt eget liv och backar inte för någon. 





Somnar snart så en dusch och sängen väntar.





adjö adjö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar