lördag 13 juni 2015

WHEN PLAN A FAILS








Helst av allt ville jag ha ett kort på alla efter skolavslutningen, men då de andra vägrade infinna sig så antar jag att ett kort på mig var det bästa som kunde hänt. Håller ni inte med? Kanske ska bli årets julklapp. Alltså istället för det obligatoriska familjefotot så poppar jag upp fint inramad och inslagen. Hur lyckliga skulle inte släkten bli?! Har visserligen redan gett bort kort på mig själv i julklapp till min käre mor och hon blev så glad. Och det var inte alls bara för att jag är hennes dotter. Noop, vem vill liksom inte ha mig på väggen i minst 50x70 cm förstoring? Nu blev det ju en "spoiler alert", men det är ju långt kvar till jul så de hinner nog glömma. 








Å så är vi här igen!





Dagen idag har ju varit lång och bra. Solig och lite regnig, men mina odlingar ville ändå ha vatten så där slapp jag krånglet med slangar dragandes här och där som ändå bara lossar i alla kopplingar och gör mig på fruktansvärt dåligt humör. Jag har njutit av solen, varit med barnen till badstranden, lekplatsen x2, handlat och slöat. Hade så många vettiga idéer om dagen, men orkade inte börja på en enda. Allt det tar vi med oss till söndagen. Och snart är det ju helg och midsommar och ledigt igen och om ett litet tag semester och jag börjar se ljuset i tunneln och jag älskar det. Och så älskar jag min nya serie Outlander ungefär lika mycket som mina skor. Han är ruskigt fin den där skotten och jag frågade T möjligtvis om han inte kunde börja prata lite scottish, men svaret var inte positivt. jag tänker lite såhär: det var inte positivt, men heller inte rakt negativt så chansen finns kanske om man bara tjatar tillräckligt eller är det större chans att finna en riktigt skotte här i byn? Troligtvis lika kört på båda planen. Då tänker jag så här, att jag tänker om. Man måste alltid ha en plan b när plan a suger. Fast just den planen är under konstruktion, men den borde innehålla vissa elementära grundpelare. Just de grundpelarna kommer jag hålla för mig själv ;)





ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar