onsdag 6 maj 2015

DÅ TAR VI DET EN GÅNG TILL










Märk väl vilket kaos det är just nu. Och att det lilla växthuset är nästan borta. Behöver bara mura de sista lådorna och skyffla lite jord så åker det resterande bort det med. Längtar. Problemet just nu är att jag är för lat för att åka till byggvaror och handla det som behövs för att mura klart. 











Allt just nu handlar i stort sett om den där skottkärran. Transportera jord från det ena till det andra stället, gjuta bruk i eller som idag; hämta grus i. Körde nio kärror idag och det syns inte ens. Då känns det så träligt. Träligt ända in i märgen, men det är bara att köra på. Minst fem kärror varje dag har jag satt som krav. 










Ja, så här ser jag ut varje dag. Min supersköna jacka som är perfekt för all typ av utomhusaktivitet, ett par Hunters och ett par skitiga jeans. Dock rekommenderar jag inte att ha hängslen då dom hade en förmåga att fastna i allt och irritera. Idag har jag äntligen fått sprida lite ny jord i dom första lådorna och kogödsel ute i ett land. Älskar känslan av jorden mellan fingrarna. Imorgon ska lökarna ner. Idag ska jag beställa lite ekologiska fröer från Runåbergs. Har faktiskt köpt därifrån för länge sen innan allt detta med ekologisk och giftfritt blev "modernt", men tyckte inte om när det inte stog beskrivning på hur man skulle så fröerna så det blev ingen fortsättning på det då. Har man som jag noll kom ihåg så är de där beskrivningarna rätt bra, men detta året ska jag nog kunna lösa det utan...hoppas jag.







kramars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar