tisdag 5 maj 2015

TREVLIGT VÄDER MINSANN














Vilket helt underbart väder vi har här då. Verkligen. Ja minsann så fint. Så fint att jag känner livet i mig. Så fint att jag vill träffa de där vädergudarna och bara säga några väl valda ord. Kanske inga trevliga ord, men allt ska ju inte vara trevligt här i livet. Dock lovar jag att det ska vara civiliserat, mycket civiliserat. Kanske jag till och med ska göra som Maskinen sjunger och låta nävarna snacka. Nää, det kanske inte är så civiliserat och så har jag ju gått och blivit präktig nu och då ingår det inte att slåss. Förut när jag var kalasfull och odräglig då ingick det i min image, men inte nu som sagt var.




Har trots vädret gjort pyttelitte nytta genom att köra några kärror grus och jord och slängt de stora fönstrena i tippenkärran. Och plockat in tvätt (borde jag gjort för evighet sen). Och varit i stallet. Och sen så tog latheten över och jag blev sittandes vid datorn.... igen.






ha de fint





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar