torsdag 2 april 2015

REKOMMENDERAR EN BRA SERIE & KUNGLIG HISTORIA SAMTIDIGT









Av tips från min bror så har jag börjat följa The White Queen på Netflix och hur bra var inte det tipset då jag älskar historiska serier. Och Englands kungahistoria är fascinerande. Lär mig mer nu än i skolan. Försöker dock få in hur historian hänger ihop då man sett några sådana här skildringar. Att The Tudors och Den andra systern Boleyn hör ihop så att säga förstog till och med jag utan att goggla. Superbra serie och film måste jag tillägga. Genom att goggla och via wikipedia så fick jag äntligen fram att drottningens (The White Queen) barnbarn är Henrik VIII som är huvudperson i The Tudors. Tänk vad mycket lättare barnen har idag i skolan tack vare att allt går att goggla. På våran tid fick man hålla sig till dammiga läroböcker och uppslagsverk. 


Ville mest bara säga att när man ser denna intressanta serie, The White Queen, så förslås man av hur vacker hon är den där drottning spelad av Rebecca Ferguson, svensk skådespelare by the way, att hjärtat nästan brister. Dessa underbara fräknar och det rödblonda långa håret. Japp, jag tar gärna det utseendet närsom. 




ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar