fredag 3 april 2015

STAMVÄXTER & OM ATT VARA OSMART








Jag är inte så förtjust i blommor som man har inne. Tycker att det är fint, men jag lyckas på något vis alltid ha ihjäl dom efter en månad eller så. Fast får jag tag på växter på stam så smälter mitt hjärta lite och omvårdnaden kommer fram. Så när vi sist var iväg blev det timjan, rosmarin och oliv på stam och visst är det något speciellt med de där stammarna? 



Fredag idag då. Långfredag till och med. Vi ska ut och cykla runt Bottensjön och grilla lite mitt i skogen för att sedan avsluta dagen på Ida´s. Så är planen just nu, men så är ju klockan bara åtta på morgonen och allt kan ändras. Är inte särskilt taggad, men när var jag det sist liksom. Har blivit en riktigt tråkig person. Such a drag.



Igår, ja då gjordes inte mycket för jag var ungefär lika tråkig då. Grävde och ställde lecablock på min andra odlingslåda, men upptäckte efter allt slit att trädgårdshelvetet smalnade av och just då var det mer lockande att gräva en egen grav och hälla jord på för gott. Så typiskt mig. Dilemmat nu är att antingen flytta fram lådorna (har verkligen inte lust att gräva om) eller låta de sista "lådorna" få lite annorlunda former och mått (kommer bli så fult). Båda alternativen suger. Känner mig så positiv. 





ha de fint









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar