torsdag 2 april 2015

ATT TYCKA SYND OM SIG SJÄLV






Så som det ständigt ser ut, ett oändligt kaos av saker överallt, filtar på golvet och kuddar lite varstans. Försöker lära barnen att plocka upp och lägga i ordning, men jag befarar att jag pratar för döva öron. Hundarna fäller sjukt mycket, Smilla löper (önskar jag kunde åka bort i två veckor och komma hem när det är över) vilket betyder att det går inte att lita på henne för fem öre. Idag smet de flera gånger och jag fick gå och leta efter dom. Till och med springa ut i morgonrock när de öppnade dörren själv och smet ut för att skälla efter andra hundar. Hur pinsamt är inte det. 


Började äntligen på mitt nya projekt: köksträdgård. Stressen kommer då jag måste bli klar i mitten på maj för att hinna med att odla. Jag har grävt och placerat ut lecablock på en av nio liksom, ja även här känner jag hoppet svika mig. Jag har troligtvis som vanligt tagit vatten över huvudet. Fast så känner jag alltid när jag stirrar på nya blivande projekt, men då gäller det bara att köra på varje dag tills man inte orkar och till slut så är man klar (eller relativt klar). 


Torsdag idag och jag är så glad att det är röddag i morgon då jag inte blivit bättre. Nu kommer hostan tillbaks och jag känner att jag är i behov av sovmorgon. Ja, jag är en självömkare. 





kramars




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar