söndag 26 april 2015

BLOMMOR & GE MIG TIPS













Det tog sin lilla tid att fixa nytt i fönsterlådorna och jag gjorde det nog mest för min kära mor då hon ständigt påminner mig hur anskrämligt det ser ut när man inte ens tar bort de gamla vissna blommorna. Och jag håller med, men från att hålla med till handling är tydligen en väldigt lång startsträcka för mig. Så när jag skulle in och köpa penséer i veckan så ville jag ha rödlila eller vita, men är man sen så tager man det som finns och det som fanns var gula. Ja jag gillar ju gult så gult blev det. Gult hus, gula blommor, så bra jag är på färgkombinationer. 


Saker och ting växer i trädgården även fast jag inte är klar och man märker att nu går det fort. Nu måste man lägga in en högre växel, kämpa hårdare. Inte ge upp när det känns tråkigt eller jobbigt. Just nu toppar grushämtning på min tråkighetslista. Förut var det att dumpa jord, men den saken löste jag ju så bra. 



Försöker att leta inspo till min trädgård bland trädgårdsbloggar, men nästan alla är totalt oinspirerande då de har så tråkig layout eller bara en massa närbilder på blommor eller stilleben. Jag vill se helhet först och främst och svart bakgrund i en blogg är sjukt svårt att titta på. Har ni några tips? Är desperat. 







kram på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar