lördag 25 april 2015

TAKLÄGGNINGEN








Idag när vi kom hem från morgonpromenaden såg jag min broder stå där på ställningen och började lägga tak på hönshuset och vilken glad överraskning. Bästa idag. En sida kvar, sen så är den klar. Yeeho, saker och ting artar sig.  Nu ska bara altanen där ordnas till och så är det perfekt. Förresten en dörr skulle flyttas och fönster in och sen är det perfekt. Så sa jag förra sommaren med, men vem vill göra sådant när man bara kan chilla och ta det lugnt. Kanske ska köpa en back goda öl och fråga mina bröder snällt så kanske dom kan hjälpa mig. Det där ska jag allt planera lite på. 



Ont som tusan i kroppen, men en skön ondhet för jag har fått rätt mycket gjort och jag känner mig så sjukt duktig. Klappar mig själv på axeln och berättar att fasiken vad bra du är Sandra, du kan när du vill. Jag tackar mig själv och känner att det här kanske ordnar sig trots allt. Trots allt tvivel i början när jag bara såg elände och omöjlighet. Idag har jag tömt fyra lådor på jord och det var väl en tjugo kärror som fraktades bort. Har nog tippat jord över hela gräsmattan då jag ansåg att den verkligen var i behov att jämnas ut lite. Det hade verkligen inget med att göra att det var närmare att slänga det där än på min skräphög på gärdet, så lat är jag inte, bara praktisk. Det är ju himla praktiskt att tänka på gräsmattan när jag ju ändå hade jord över. Och tänk vad hemskt att jag slipper klippa gräsmattan i några veckor till. Hur ska jag klara mig?


Nu tar jag lördag 





kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar