måndag 6 april 2015

TÄVLINGAR & RYKTEN






Idag började vi dagen med en liten hopppåsktävling i Mölltorp. Myran ville så gärna ha en dräkt att ha på sig då det delades ut pris för bästa utklädnad och jag hade ju lovat henne det och tillslut kom jag inte undan längre. Så igår så fick jag leta tyger och stoppning och sätta mig ner och sy. Klart hon skulle vara en påskhare/kanin då det enda hon pratar om är att hon vill ha en kanin. Tyckte minsann dräkten blev helt ok om man räknar med vilken liten tid som las ner på den dock tog det mig kanske fem timmar, men jag är ju precis inte den snabbaste eller smartaste på att sy. Fast kul var det och söt blev hon. Och nöjd. Vann gjorde hon inte, men det fanns så många söta små påskkärringar och kaniner där så konkurrensen var tuff. 

Hoppningen gick relativt bra med några små missar, men det är bara att ta tag i felen och jobba med dom. Viktigaste för mig är att hon vill och vågar. Resten kommer när det kommer. Stolt är man ändå. Nu har hon fått blodad tand och vill träna Wilma på hoppning. Känns redan rätt kört, men prova kan vi ju alltid göra. 



Hoppas eran påsk varit bra och helt perfekt och ni har uppträtt som vanliga skötsamma människor och inte varit ute och skämt ut er för alla. Sådant tycker jag personligen är lite "white trash" så att säga och jag skulle aldrig bete mig så. Går det möjligtvis ett rykte eller tror du att du sett någon som du möjligtvis trodde var jag, bete sig som en gris så lovar jag dyrt och heligt att det minsann inte var jag. Själv satt jag hemma och smuttade på en kall cola och tittade på utbildningsradion. Är ju typ både kristlig, nykterist och frivillig volontär så det rimmar så fel med att det skulle vart jag den där kvällen/natten som trillade, blottade sig och somna vid bordet. Så fel alltså, så fel.





kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar