måndag 9 mars 2015

SOLSKEN & BOKINNEHÅLL






Sitter här och försöker få i mig en naturell kvarg och det suger. Var ett tag sen så man har glömt bort den mindre goda smaken och konsistensen, men nu ska man ju upp på hästen igen så att säga så bara att tvinga i sig och vara glad.   

Helt underbart väder det var på söndagsmorgonen alltså. Jag gick upp halv åtta och tog en solskens promenad med hundarna en timme för att sedan cykla upp till stallet och mocka. Krattade lite utanför stallet, mamma kommer få en hjärtattack när hon ser att jag gjort det. Har varit riktigt usel på det det senaste om man så säger. Sen drog jag hemåt för vi skulle åka iväg och hämta motorcykel och gå på bio. Jönssonligan blev det och den var bra. 


Är inne i en ny bok som heter Att föda ett barn. Lite svårläst innan man kommer in i författarens skrivsätt. Fick läsa om en hel del i början, men nu efter ett hundratal sidor så flyter det på. Den skildrar ett kvinnoliv på 1930 talet och alla känslor runt den. Kvinnan blir med barn innan äktenskapet och "tvingas" in i ett giftermål som nu till en början inte är kärleksstormande, men heller inte otrevligt utan bara ovant. Jag blir så nyfiken om hur det går för Maj (kvinnan i boken), kommer hon att bli kär i barnets fader tillika hennes man eller är det den tidigare kärleken Erik (en riktig douchebag) som fortsätter att sätta griller i hennes hjärta. Lite mycket svamlande om mat hela tiden som blir lite långtråkigt emellanåt, men då får man bara skrålla ner lite. 





Nääp, nu ska jag snygga till mig och cykla iväg till jobbet och hoppas på solsken. Hoppas ni får en riktigt fin måndag eller dräglig.



ajöken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar