lördag 7 mars 2015

LÖRDAGSBESVIKEN & RIDNING








Ok, lördagen avklarad och vart var de där 14 graderna som utlovades? Så sjukt besviken och undrar seriöst om det kan vara mänskligt att utlova underbart väder när man levereras crappy shit väder. Jag blev så irriterad att jag la mig och läste min bok i soffan klockan halv elva imorse och somna en halvtimme senare liksom. Som tur var så väcktes jag av en hundmodeshow och serverades en tre rätters middag i soffan. Kändes skönt att bli lite ompysslad av de små och det gjorde att jag tog mig själv i kragen och gick ut och krattade klart gräsmattan. Kändes så bra att göra klart det.   


Sen drog vi till stallet och red ut med Candy och Wilma. Myran trillade av as usual, men hon hoppa upp igen och var så jäkla duktig tills Wilma fick vårspatt och Myran hoppade av innan hon blev avkastad. Det sluta med att Myran fick leda Candy och jag fick ta Wilma.  Hon var totalt crazy. De där hästarna alltså. Sen tog vi ut Frida och Rubinette för en halvtimmes promenad och det gick faktisk bra. Frida ökade på takterna lite och tog till och med lite travsteg frivilligt. Mirakel kan alltså ske. 


Och nu på kvällen blev vi bortbjudna till tacomiddag och gissa om vi hade lite smått bråttom. Vi kom försent som vanligt och hemma var det ett kaos med ridkläder som mötte oss när vi kom hem sen. Super god mat och efterrätt. Kladdkaka med blåbär, jordgubbar och grädde. Så mumsigt att jag två omgångar. Bäst att jag börjar att träna lite nu om jag ska leva "det goda livet" varje dag. 




ha det gött  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar