måndag 9 mars 2015

HÄSTAR & SVÅRA VAL










Kom precis in från att ha krattat framsidan vid staketet och det är känns egentligen ogjort då de förstör gräsmattan varje vinter med grus och upprivna grästuvor och så har någon förmågan att samla på sig saker som står överallt. Försökte förflytta grillen som står där, men jag kunde lugnt konstatera att det var ingen ide. Så då får den väl stå kvar där och irritera mig lite till.


Idag jobbade jag extra på jobbet på eftermiddagen och passade då på att ge hästarna middag innan jag började. Och det är så sjukt mysigt att komma ut och ge dom sin mat. Rubinette fodrar vi extra med müsli på middagen också och jag tror nog allt att hon har tjockat på sig pyttepytte lite. Vore ju så skönt om hon kan gå upp tillräckligt så hon får lite fett på sig och slipper täcket. 

Är det fint väder så ska jag passa på att rida Candy innan jag hämtar lillebror. Blev så sugen när jag mötte två ekipage utanför huset när jag kratta. Bästa ridvädret är ju nu på våren och hösten innan de där små krypen kommer och förpestar tillvaron. Har bestämt mig för att jag vill ha en frieser häst när Candy inte orkar med livet längre. Så jag antar att jag kan skippa den där bröstförstoringen om jag ska ha råd med en häst. Livet är inte lätt alltså. Många svåra val liksom, tuttar eller häst, häst eller tuttar. Hoppas att jag har ett par år kvar att fundera klart. 




ajöken ajöken på er








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar