fredag 20 mars 2015

TRÄDGÅRDEN SOM GUD GLÖMDE








Ni ser ju, vilken katastrof. Det är just nu bara att sucka åt det och hoppas att det blir bra när man väl klurat ut och vågat köra på den linjen liksom. Och så hoppas jag att den där förbannad energin kommer tillbaka eller om regnet tog den. Visserligen behövdes nog regnet, men min energi är mest troligtvis ännu mer behövd om denna lata kropp ska få något gjort idag. Brukar ju fredagsstäda, men hjärnan har typ ställt in sig på semester och då lyssnar kroppen också och det är inget man kan göra något åt. Och hur skulle det bli om man gick emot chefen liksom? Hela rangordningen i min kropp skulle kollapsa och det låter inte bra så vi lyssnar på hjärnan och slappar. 

Har ju redan mockat i stallet så lite nytta har jag ju faktiskt gjort. Herregudars, jag är verkligen inte sååå lat! Jag är en väldigt aktiv människa som väldigt sällan parkerar rumpan i soffan och slukar choklad och cola i mängder. Nä, sånt är så over the top liksom, möjligtvis att det slinker ner en ångkokt broccoli i farten medans jag städar och fejar. 




ha nu en riktigt bra helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar