fredag 20 mars 2015

JEANS & SERIER SOM MÅSTE GÅS IGENOM








Kommer ni ihåg de där jeansen jag tjatade om? Här är dom och jag måste säga att jag är kär. Gillar allt med dom och det bästa av allt är att de är korta. Äntligen ett par jeans man inte behöver vika hundranio gånger för att få upp dom över anklarna. Bara det liksom, bara det. Och slitningarna. Och färgen. och allt liksom. Dessa är från Odd Molly och finns på Butik Östergården, jag har stl 2. passar förträffligt bra till blusen från samma märke då den är utsväng så min muffinsmage inte syns. Blir ju gärna överhäng på lågt skurna jeans om man har som jag lite extra fluff. Inte så snyggt precis, men man får försöka att dölja det bra med sånna här blusar och hur bra var inte det där fluffet när vi var och campa och luften gick ur madrassen. Då var det det mjuka som räddade min natt. 

Sjalen är från BMB och har funnits på Modesto, ni vet ju vad jag tycker om dom... as sköna, men för jäkla dyra alltså. Dock anser jag att dom är värt vart enda öre eller ja, krona menar jag ju för öre finns ju tydligen inte mer. Tänk när tio öringen fanns, det var tider det. Små, små platta saker som man hittade lite varstans i huset och som man kunde köpa harpluttar för på haganäsets kiosk. Och sen hoppade man på stenarna i deras damm utanför eller slog en biljardkö i ögat på sin bror. Så många minnen det där tioöringarna ger en gammal åttiotalist.


Har precis kikat igenom nästan alla serier jag missat och det är rysligt spännande just nu. Jordskott liksom, oh my sjukt bra. Jag har flera teorier som gäller den serien. Den äldre polisen alltså, står han någonstans mittemellan? Och Eva. hon har verkligen ingen rädsla för något. Tur att det snart är måndag igen.

True detective blev också riktigt bra där. Var tvungen att sluta att spela harpan på mobilen för att koncentrera mig helt på serien. Drama, drama, i like it. 

Och så var det farmen. Nu närmar det sig. Tänker dock inte sitta och diskutera hur folk beter sig eller gör här för det är så man spyr på att allt ska eftersnackas, hängas ut på fejjan och analyseras. Har människor inget bättre för sig. Vad hände med att ta dessa diskussioner på lunchrasten liksom som man gjort i alla tider. 

Imorgon blir det Grantchester för den hann jag inte riktigt med. Jag gillar den där prästen. Hade han funnits in real life här omkring hade jag iallafall övervägt att gå på en liten söndagsmässa eller vad det nu heter. Kanske till och med två. Jag kan vara flexibel när jag vill.





god natt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar