fredag 27 mars 2015

BARNDOMSIDOLER SOM ÄRRAT









Klart jag inte kunde hålla mig och var bara tvungen att köpa några saker. Det är bara för jag har världens sämsta karaktär. Eller att Slösa kom in i mitt liv i tidig ålder och tydligen satte djupa spår. Det var väl meningen att Spara skulle inspirera våra små hjärnor, men redan då var jag tvungen att göra tvärtom. Att inte lyssna eller ta till mig av Sparas ordentlighet. Jag antar nu att Slösa nog var min idol. Jaha, då ska jag notera i min självbiografi att Kamratposten bidrog till mitt förfall. På något vis ska jag nog få till det att dom inte bara bidrog utan att dom var den självklara faktorn till att jag aldrig kommer bli en Spara. Kan nog bli ett par kapitel. 



Gäsp, fredag var det och vart är energin nu då. Hade tänkt stallet, strök det när jag åkte hem. Såg hundarna och tänkte att vi drar på långpromenad, skippade den tanken efter jag satt mig vid datorn. Och nu plågas jag av valet mellan att städa eller ha ångest över att jag inte städa. Svårt det där. Däremot måste jag tanka bilhelvetet innan jag hämtar lillebror och just nu undrar jag om inte det där med självstyrande/åkande bilar kunde ta och komma redan nu. Att tanka suger. Att behöva åka ner extra för att tanka suger ännu mer och känns som onödigt slösande av bensin då man åker tillbaka igen. När det gäller onödiga utgifter så som bensin så är jag en Spara eller till och med värre. Spara hade till och med fruktat mig. 






ajöken på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar