fredag 27 mars 2015

DENNA DAGEN Å JA VI ÄR SÅ TIGHTA







Fredag, som jag saknat dig. Underbar sovmorgon väntar imorgon och det känns så gött. Laddar upp dagen med jordgubbar, the och knäckebröd. Idag ska jag och Myran åka in till Skövde och ha en liten girl tripp. Inga som stör våran shoppingtur med negativa kommentarer som: det är tråkigt, kan vi åka hem, du ska bara kolla på kläder hela tiden och jag vill ha ett spel så vi måste gå till Gamestop (urtrist affär). Ingen som får utbrott för fel människa drar kundvagnen, ingen som bara måste ha ett par skor så fort man kliver in på hm trots att han redan har varenda par redan, ingen som tvingas lägga tillbaka varor i smyg när den lille inte ser och ingen som surar så fort viljan inte blir till lags. Kanske kommer det bli en för lugn shoppingtur.


Myran är i behov av kläder och jag ska försöka att låta henne välja själv, kommer att bli så svårt, för hon börjar ju få en egen smak och stil nu. Jag föredrar att handla till barnen när dom inte är med för att slippa komma hem med pokemon tröjor, onödiga väskor och tvspel. Måste bara säga att jag är nog snällaste mamman ever. 


Igår kom ju veterinären ut till stallet och raspade tänderna på Rubinette dock var dom inte i så stort behov av det. En liten tagg var det på en tand, men skönt att ha det gjort. Hon kikade igenom Candys tänder ifall hon skulle behöva raspa hennes med, men det såg okej ut. Vi fick också recept på ögonsalva på Rubin så nu ska vi bocka av det med. Känns som hon ökat i vikt lite, men det går så sakta. 


Sedan var det ridskola, började städa källaren som invaderas av kläder och skor, tvättade och hängde in kläder. Gud vad jag älskar hushålls jobb. Glömde jag nämna disken? Det är ju så man vill falla ner och gråta ibland. Man borde på hotell eller en stor herrgård med hushållshjälp. Ett liv i lyx skulle jag satsat på känner jag nu. Undra om det fortfarande är möjligt? Kan direkt säga att jag är för lat för att ta mig dit på egen hand så om någon känner en rik farbror Joakim som är singel så lägg in ett gott ord för mig.




ha nu en riktigt bra dag  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar