måndag 16 februari 2015

IBLAND MÅSTE MAN FÖRLIKA SIG









Sitter här i köket, framför datorn, väntandes på att mina brödkakor ska bli klara och tittar på den där bilden. Bilden av mig, utanför klassrummet, försöker se vettig ut och det enda jag ser just nu är att jag har väldigt korta ben och lång överkropp. Kan vara så att jag har exakt 50/50 eller så har jag bergis längre överkropp. Jag förstår ju att när jag utvecklades där inne i magen så bestämdes det att brain before beauty skulle tillämpas i detta fall. Min hjärna skulle få ta plats och synas. Långa ben var ju för dom som hade höga chanser till att lyckas i det andra avseendet, alltså skönhet eller sportliga aktiviteter. Då jag tydligen inte hade det så satsade dom på långskottet hjärna och det var ju ett långskott som sagt var. Ett väldigt långt skott. Deras plan misslyckades och här står jag nu trettiotvå år senare med inga större genialiska bedrifter. Ja så kan det gå i livet. Man får tänka lite som såhär att man står ju stadigt iallafall. Positivt tänkande är min nya grej (just för stunden troligtvis). 





Dagens positiva: Att jag tog mig tid att baka bröd.
Dagens negativa: Att jag inte kunde hålla mig borta från den där mjölkchokladen som en viss människa trodde han gömt bra.
Dagens tacksamma: Att jag inte tappade bort bilnyckeln utan att min hjärna insåg vart den kunde lagts och där låg den. 
Dagens otacksamma: Att disken aldrig tar slut





God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar