måndag 16 februari 2015

VÄDER & HÄSTAR








Igår blev det inga inlägg alls för tiden bara flög iväg och jag hade lite annat att undersöka så bloggen fick liksom kliva åt sidan. Igår morse så var jag och bröderna ute och gick dryga milen och det är alltid lika kul att få sällskap. Nu i detta tråkiga vädret så har jag noll inspiration att gå ut och gå så mina turer har väll legat runt halvtimmen och det är ju knappt värt att gå ut för. Hoppas snön försvinner snarast så inspirationen kommer tillbaks. 


Och så kom den nya hästen igår. Ja, vi tog en chansning här. Fortfarande sjukt osäker på om vi gjort rätt val, men ibland måste man bara våga och så får det väl bära eller brista. Hon är väldigt mager på grund av att hon haft ett föl som diat i två år konstant så jag hoppas att det ska vara lättare att göda upp henne nu när hon slipper det. Så nu är det slut på by malene birger saker och dags att köpa hästmat för pengarna i stället. Har gogglat runt efter bra foder, men det är en djungel därute. Läste lite om att krafft hade bra sorter, men eftersom jag suger på allt som har med foder att göra så ska jag åka in till dom och fråga på Granngården. Vi har ett halvår på oss och se om det funkar med hästen så det är bara att börja så får framtiden se.




kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar