torsdag 12 februari 2015

HUR MAN SPENDERAR EN ONSDAG






Har på mig min myströja som jag köpte i helgen. Den är verkligen sådär mjuk och lätt att bära som jag ville att den skulle vara. Och mina favoritjeans i alla lägen. 






Torsdag idag och då vankas det jobb, stall och ridskolan. Sen så är det lite extra saker som också händer denna dag som att morfar ska ta med barnbarnen ut och grilla i skogen, det är tårtbuffé på Cafe Alvia och jag skall hämta ut ett paket på ica. 


Vad som hände igår? Det blev ungefär som jag skrev i förra inlägget, alltså boule med lillebror. Ni vet den där sötaste lilla killen som är världsmästare på att sura. Han surade nästan hela boulen, men till slut så sken han upp och vågade prova och tyckte det var jättekul. Så med lite tålamod och lite bullar så ger det resultat. 

Och bullar bakade vi och bullar åt vi, eller ja iallafall. Sjukt mycket innan jag typ fick en utanför kroppen upplevelse där mitt inre, vettiga jag fick göra en intervention och skaka sans i mig och då blev det slut på bullätandet. Därför undviker jag bullbak och i stort sett all bakning för jag har inget stopp då jag väl börjat, men nu är de i frysen och då är det lugnt. 

Chockade mig själv med att städa ur några hemskt tråkiga kökslådor igår också. Så skönt att få det gjort. Har tre lådor kvar som jag starkt tror är besatt utav djävulen. Finns ingen chans att jag, märk världens ordningsammaste människa, kan ha stökat till det så. Dom lådorna får jag samla all tråkighetsmod till att göra. Kan ta tid. Känner redan hur tråkigt det blir bara av att tänka på det.





ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar