tisdag 10 februari 2015

ANSLAGSTAVLA & kanske NYA UTMANINGAR








Nu sitter den där, anslagstavlan, dock en aningens liten, men det får liksom bli till att ändra på det en annan dag. Har också börjat med Myrans sänggavel fast hade ingen kraftig nål hemma så det blev till att pausa hela projektet. Fick lite gjort idag även fast jag kan säga att jag känner mig lika trött fortfarande.  Jaja, imorgon är en ny dag och jag hoppas på en lika fin dag som denna då solen sken hela dagen. 

Var i stallet och mockade till de lurviga små. Hur söta är de inte när de är har en sån björnpäls. Frida är dock omöjlig att rykta då hon har hundratals virvlar överallt. Lovar att jag inte överdriver alls. Imorgon ska jag ringa att boka dit för vaccination på Smilla och kloklippning på Maja och även fråga lite om veterinärbesiktning på häst då vi kanske ska göra ett försök med den där hästen. Vi har ju stallplats, beten och tiden att vänta tills hullet är på plats igen. Har dock några krav för att vara på säkra sidan, men om det visar sig att allt är helt i sin ordning så ser jag fram emot nya äventyr med nya "ansikten". Behöver verkligen komma ut ur det här huset och skaffa mig lite mer roligare saker att syssla med för att komma ur denna långa depp period. Jag är så långtifrån från att vara en bullmamma och husmor just nu. 


Imorgon drar de stora barnen och åker skidor medans jag och lillebror ska testa boule med kusinen och fina vännen. Ska bli kul och se om han tycker att det är kul. Idag hälsade vi på mormor och morfar i Humlebacken. Sen åkte Myran med morfar och kusinen till badhuset och jag och lillebror åkte till stallet där han hjälpte mig med allt. De tog väl lite längre tid och var lite bökigare, men alltid trevligt att de har viljan att hjälpa till.






kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar