fredag 26 september 2014

LITE OM GÅRDAGEN VAR DET JA





Goder morgen på er alla! Fredag morgon och vad kan vara bättre? Skulle då kanske vara en fredagsmorgon med sovmorgon vilket min idag är. Gick upp 05.20 och det är inte fy skam. Över en timmes sovmorgon fast en morgon utan bestämd tid skulle nog slå det, men man kan inte få allt. Och idag är det ju fredag vilket innebär: fredagsfika och nybakat bröd på jobbet YEHOOOO! Och ikväll bär det av till den lokala utestället för att frottera sig i lite gott att dricka och samtala med trevligt folk. Så det känns som det kan bli en riktigt bra fredag.


Igår var vi ju på Butik Östergårdens modevisning och det var roligt och trevligt as always så att säga. Jag hittade mina gamla favoritjeans från Acne som jag klämde i mig i och blev så nöjd till jag insåg att de var så breda nertill, mindre snyggt, men jag lät det bero eftersom jag var i eufori över att ens få på mig dom. Premiär använde min skjorta från Holly & Whyte (Lindex) och på det såklart min bästa kavaj från Hampton Republic (Kappahl) som jag älskar. Fynda den för 150 kr i somras. Jag vet att den kavajen och jag kommer att gå way back liksom. En påpeka att jag såg ut som en busschaufför och själv kände jag mig lite som en städerska i skjortan så jag antar att klädseln passa mig rätt då. 


I vilket fall som helst hade dom fått en massa nytt från Odd Molly, Fira och Rosemunde och såklart massa andra märken, men de har jag inte så bra koll på. Jag körde på dessa märken iallafall. Odd Molly hade fina koftor, men många är det ju ull i nu när det går till höst och jag klarar inte av ull i koftor. Och så snygga klänningar också. Och toksköna jeans fanns med. Och kan ju säga att man blir smått ha galen där. Själv kom jag hem med säkert en totalt oanvändlig väst, men jag blev kär direkt. Kunde inte släppa den alls så det var bara att slå till fort så man inte ändra sig.

Det var alltså en bra torsdag och för att toppa det så dog ju den där snorvalpen till kung på Game of Thrones och det var nästan så jag skratta. Att få ett så odrägligt barn hade ju varit vidrigare än det vidrigaste och jag skulle gått ner mig i sjön. Så nu slipper jag se hans hemska beteende i serien. Hade till och med kunnat tänka mig att hans mor skulle få gå samma öde tillmötes också så hade det underlättat tittandet. Bra serie annars det där dock lite väl grym ibland och definitivt inget man kan titta på med några barn i närheten. 



Ha en toppen dag idag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar