onsdag 21 augusti 2013



Efter två dagars snickrande är den nu nästan klar mitt avlastningsbord. Tung som satan och möjligtvis lite för stor för sitt syfte, men kul var det och den kostade inget. Visserligen har någon annan en gång betalt detta virke, men huvudsaken är ju att jag inte ska behöva belasta min plånbok ännu mer. Den är ju mer till för skor och ännu mer skor. Och mat i extrema fall, men det får vara i väldigt extrema fall. Fast nu hade nån tydligen förklarat för min son att det fanns något som heter barnbidrag och att det var till för barnen ( jag nämner inga namn, men jag bara säger att det var sååå onödigt. Hur länge har jag liksom inte lyckats hålla detta fenomen bakom deras ryggar. Det har krävts både list och smarthet och troligtvis en hel del dåligt samvete...eller nej, nu ljög jag, jag har faktis inte alls haft dåligt samvete utan tyckt att det där med barnbidrag såklart är till för mamman som tar hand om de små liven) och då ville han ha en rocker för sitt barnbidrag och klart jag inte kunde säga nej. Så en rocker fick det bli, för denna gången. Men sen är det återigen till för mamman det där med barnbidraget. 





Så blev det svart bordet och första strykningen är klar. Om jag blev nöjd av resultat återstår att se. Har lite svårt att bestämma det nu. Jag tvekar fortfarande. Söt Maja bestämde sig för att ta en tupplur under bilen medans vi målade. Ser ni henne?



Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar