söndag 25 augusti 2013







Vilken dag vi har haft. Man har liksom tagit slut på alla batterier. Igår var vi ett gäng på Liseberg och kom inte hem förns klockan tre på natten så seg var man redan när man vakna och vi började dagen med att ta fel på ridkoletiden så den missade vi stort så att säga. Då drog vi till stallet och öva lite på Candy istället. Myran är så duktig och lär sig snabbt. Candy är ju alltid duktig, men kanske inte sådär överentusiastisk över att bli besvärad mitt i middagsvilan eller någon gång för den delen heller. Hon anser väl att hon har gått i pension och står över allt sånt där trams nu. Men vi hoppas att hon blir mer positiv framåt veckan haha.

Sen grillade vi lite korv och min snälla bror hjälpte mig att lägga all sand i jordhålet. Jag hade aldrig klarat det utan hans hjälp. Jag hade rättare sagt brytit ihop stort, väldigt stort. Det hade involverat tårar och fula ord. Troligtvis hade saker kastats och något hade nog gått sönder. Men så kom han där som en skänk från ovan med en fungerande skottkärra och hel spade. Så allt sand är det det ska vara nu och jag är så nöjd. Mitt jobb slutfört för denna dagen. 

Så nu klockan åtta sitter jag här nyduschad, sandfri och hungrig som en varg. Ska sätta mig i soffan och se klart Wallander och bara göra ingenting.


Ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar