söndag 18 augusti 2013












Shit pommes frites, vilken helg vi haft. Började lördagen med en timmes pw och sedan iväg till återvinningen och slänga av all gräsmatta som grävdes upp i början av veckan. Som vanligt hade jag lastat way to much för kärran så det var med andan i halsen jag tog mig till dumpningsplatsen. Väl där fick jag ta några turer runt för att sedan bli förpassad till rätt ställe. Och när man suger på att packa med kärra så blev det lite omständigt att få av allt, men det gick och jag köpte lite jord och hoppades att kärran skulle klara hemvägen för mobilen tog jag såklart inte med mig. Ja det tog sin tid där på återvinningen så när jag kom hem hade någon visst inte litat på mina perfekta körkunskaper och trott att jag legat i diket någonstans. Hur kan man inte tro att jag är proffs på det där med släp och allt. Jag är ju lite som Lotta på Bråkmakargatan. Jag kan ju liksom allt...typ typ hehe. 

Väl hemma väntade alldeles för många tujor som skulle planteras om, Så det skulle lastas, köras, släpas, huggas, grävas, planteras, vattnas och däremellan så svettades det en hel del för fasiken vad varmt det var och tungt och tråkigt. Jag fick lite bryt där några gånger och fick då lite hjälp med tujorna och det positiva tänkandet. Många fula ord och en väldig skitig människa senare var det viktigaste klart och jag begav mig in i duschen. Undebar känsla. Sen parkerade vi oss utanför lusthuset och lyssnade på musik och bara njöt av min iskalla breezer vattenmelon. Och just då kändes det så skönt. Tio timmars brottandes med halvfullvuxna tujor gjorde sitt för kroppen och själen.



Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar