lördag 27 juli 2013

innergården just nu










Förändringen av min lilla innergård har ju börjats denna sommar, men det känns som jag aldrig blir klar. Det är så mycket som ska göras innan jag kan börja där. Först ska ett land bort på stora trädgården 
för grästuvorna som jag gräver bort från innergården ska läggas på det landet i stora trädgården och sen ska sandlådan tömmas för att läggas ut under kalkstensplattorna. Man tröttnar nästan redan där. Och på allt detta kom jag på att jag vill ha lite mer fönster i vårat pysselhus så mina händiga bröder ska få såga lite. Och hur coolt hade det inte varit att bygga in altanen här på innergården som ett litet växthus inrett bara med en stor dagbädd och druvor hängandes i taket. Ideér har jag inte ont om bara problemet med att verkställa dom. Och tusen saker som måste fixas innan man kan verkställa dom. Och 
hur i helsike ska man verkställa dom. Alltid lättare att drömma, helt klart.




Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar