söndag 28 juli 2013

dyrt vs billigt



Det kliar så extremt mycket i mina shopping nerver att det börjar bli irriterande. Jag har försökt att hålla mig borta för att jag helt enkelt inte har råd. Jag är vad man kan kalla luspank eller om ni föredrar fattig som en kyrkråtta. Båda stämmer in så bra just nu. 

Så när man känner sig lite nere för räkning så att säga så passar väl inget så bra som att låtsas shoppa. Det kan roa mig i timmar, men så är jag ju en väldigt lättroad människa. Då kan man göra lite undersökningar på vad och vart man ska köpa sitt nästa par efterlängtade skor. De finns inget så kul som att köpa skor.    





Dessa skor är ett par Johnny Bulls och går för cirka tusen kronor. Helt ok pris för att vara ett par riktigt bra par skor. Snygga som tusan.




Detta är ett par Prime Boots och dom ligger nog lite under tretusen skulle jag tro. Jag själv är ju lite av en prime boots nörd och vill gärna ha dessa, inget slår Prime bootsen. Dom är så sjukt snygga. Fast denna gången får det bli Johnny Bulls, när min ekonomi känns lite stadigare. Och jag tänker faktisk gå till våran lokala sko affär för jag har sett att dom har just Johnny bulls där. 

Jag tänker matcha med svarta Dr Denim jeans (skönaste jeansen ever), uppkavlade för att låta skon synas så mycket som möjligt. En skön tröja, gärna i linne kvalite och en lång gosig kofta så känns det som hösten kan komma. Nu ska jag checka in hm:s nyheter och dregla lite. 


Ha de fint å vart är regnet??? Idag kan de få regna, men i veckan gör det sig bäst att hålla sig undan för då vankas det utflykter för kidsen. Mycket trevligt tror jag det blir minsann.



kram

4 kommentarer:

  1. Johnny bulls finns på ellos. Där ger dom ju fin varumärkesrabatt ibland med... 40% skadar ju aldrig när plånboken känns lite tunn... ;) bara ett tips! Kram

    SvaraRadera
  2. alexandra du är bara bäst :)

    SvaraRadera
  3. men Alexandra det gick inte att få nån rabatt på dom....ibland blir man smått galen på ellos. tack ändå för tipset. Fixa dom rätt billigt på annat håll, så snart hoppas jag att de kommer :)

    SvaraRadera
  4. Nä det kanske inte va nån rabatt just nu! :/ men det brukar ju dyka upp, men du kanske inte kunde vänta? Haha.

    SvaraRadera