fredag 14 juni 2013





Skolavslutningen är avklarad och barnen var söta såklart och duktiga med. Klart man blir stolt. Stolt som tusan. Och hur overkligt är det inte att nästa år så är det storebrors sista avslutning i mellanstadiet och Forsviks Friskola. Då är han stor, för stor och tiden har gått fort, för fort. Och jag har blivit ett år äldre och troligtvis så mycket klokare eller vad tror ni... ja det sista kan väl diskuteras, men äldre kommer man ju liksom inte ifrån och det är bara att förlika sig. 

Tänk hur gött är det inte att vara pensionär och på en ö i Skärgården. Ensamt och rofyllt, men med besök av barn och barnbarn så livas livet upp för en stund. Vad böcker jag ska läsa, fika i trädgården och bara leva. Absolut inte ha någon väckarklocka, kanske inte ens någon tv (hur stort är inte det) och börja lyssna på radio. Säkert utbildningsradion eller P1 (det är nästan större än att vägra tv).

Innan dess måste jag klura ut hur i helskotta jag ska kunna köpa ett hus i skärgården och vilken skärgård man ska undvika för att inte bli brutalt mördad. Har ju ett par år på mig att fundera ut det där, men det ska nog lösa sig.


Ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar