lördag 29 juni 2013





Jag och lillebror sitter vid Göta Kanals äldsta sluss och äter glass. Hur mysigt som helst i lilla Forsvik. Man bara måste hitta guldkornen. Att gå utmed kanalen en sommarkväll är lite som att dra tillbaka tiden hundra år. Man får liksom en sån där vardagslyx känsla genom kroppen. Att allt det här fina finns och bara är fritt att utnyttja av vem som helst, när som helst. Man måste bara stanna upp och se det. En sommar paddla vi kanot där och det var verkligen ett minne jag kommer behålla. Då paddla vi ut till en ö ute på viken där vi satt och åt goda smörgåsar, drack lite gott och tjatade om livet. Precis allt som behövs för att göra kvällen så där perfekt. 


Nu sitter jag här och försöker få till ett seriöst inlägg, men mest troligtvis kommer det att spåra ur och jag kommer bli sådär sarkastisk och lite halvt besserwisserig av mig och mest troligtvis skryta. Ljuga er blåa och gula av hur helt förträfflig jag är. Fast kanske man kan kalla det mer att tänja på sanningen än att ljuga. Och igår städa jag faktiskt bilen så hur himla ordentlig och bra är man inte då?! Och några kanske säger att det var av tvång jag städa bilen. Att den var så smutsig att inte ens barnen ville åka i den, men det där det är bara skitsnack.

 Jag städa den för att den hade blivit en aningens smutsig. Så där lite grus i ena hörnet. Inte alls för att det såg ut som den där bilen i The Other Guys som hade blivit stulen och en tvättbjörn hade fött kids i baksätet och gottat ner sig i allt inälvssmet och ett gäng hemlösa hade haft lite kul i den och troligtvis gottat ner sig i deras smetar. Så såg den helt klart inte ut min fina lilla Audi. Definitivt inte, men det var väl en hel del grus, sand, jord och sågspån i sätena och bagaget var väl kanske ännu värre, men annars var den så fin så. Egentligen inte behov av städning, men jag städade i förebyggande syfte. Nog om detta, ren blev den iallafall och tråkigt var det med. Och om sanningen ska fram kommer det nog dröja innan jag gör om det. 


Ha en fin lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar