måndag 1 juli 2013

MÅNDAG







Idag kände jag för att ta fram min otympliga kamera och fota lite. Och det är ju en helt annan värld som hamnar innanför linsen. När man kan se det vackra i det lilla... och nej, jag syfta inte på mig denna gången utan mer på knoppar som är nära bristningsgränsen eller att det det där skruttiga staket kan kanske vara lite charmigt iallafall eller att vildvuxet kan vara galet vackert. När man kan skärma ute allt det där andra som stör. Som gör en ofokuserad och nonchalant till att se det fina.



Själv gillar jag min kjol som jag fyndade på hm förra sommaren fast kanske det var mer så att det var någon annan som fyndade för jag hade ju såklart redan tokshoppat upp mina pengar och kortet vägrade att ta denna betalning. Hur smidigt är det inte då att ha en som är så där snäll och backar upp en. Och hur pinsamt vore det inte om han inte var där. Jag gillar verkligen back ups för det känns ibland som hela mitt liv består av just detta. Jag har någonstans någon konstig anledning till att alltid ligga på det osäkra. Att hellre chansa än att ta det safe. Är det möjligtvis att jag gillar att se om jag lyckas eller är det dramat som lockar. Är jag en uttråkad hemmafru som vill göra livet lite mer spännande eller är jag bara ett hopplöst fall? Känner ni igen er? 



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar