fredag 31 maj 2013




Nu har jag änligen och lite "kors i taket" fått ner årets fröer i köksträdgården. Inte för det tar lång tid eller är särskilt krångligt så är det något som jag varje år drar mig för att göra. Har alltid bra ursäkter till att slippa fast det har jag ju till allt hihi. Det som fattas nu är purjolök som jag köper färdig förodlad, potatisen som är på förgroning och en hel del kryddor och slanggurka, sen är det klart. 

Igår kunde jag äntligen ta min efterlängtade pw på kvällen eftersom den andra hälften kommit hem. Alltid lika skönt, men sommaren har också sina nackdelar. Spindelnät, fästingar och dessa blodsugande insekter överallt, men jag klagar inte. Absolut inte. Jag bara tog emot det med glädje och ett stort leende. Inte kom det några gudsförbjudna ord ur min mun mitt i den fridfulla skogen. Noop... inte min stil alls. 

Men vet ni det är fredag idag och hur skönt är inte det och på imorgon fyller jag år. Kan inte bli bättre helg alltså. Och jag har lyckats att hålla mig borta från godis hela veckan. Litet steg för mänskligheten, men enormt för mig. Men idag är det fredagsfika och ikväll ska jag definitivt sitta i soffan med en fazerchoklad och en bra film. 



Ha en riktigt bra fredag alla 


Å tack mina fin fina vänner för presentkortet som jag nu handlat upp och är så sjukt nöjd. Precis vad jag behövde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar