söndag 2 juni 2013




Vilka helt fantastiska dagar vi haft och imorgon hoppas jag att det är lika fint så jag kan ha mitt summer birtday party in the garden så att säga. Göra egna bord och komplettera med en massa udda stolar och fint porslin i alla härliga färger. Duka upp ett buffé bord med alla möjliga godsaker, hälla upp saft i fina flaskor, plocka fram cricketten till kidsen, känna doften av syrener och nyklippt gräs och bara njuta av en riktigt fin sommardag. Då är livet inte så tokigt. trots att jag gjort tokigt klantiga saker idag.


Nu håller jag på att baka i min ensamhet och det är också en vardagslyx ibland. Nog för det är kul att baka med de små, men allt är ju lite mer komplicerat när de är med och när man som jag är....ute i super god tid så kan det bli en aningens stressat. Men jag bakar hellre mitt i natten än står inne i köket på dan. Och för att hinna så går jag upp i ottan och ger mig ut på en pw för att baka lite mer sen och sedan kan man duka.... städa hoppar jag över för jag tänker att imorgon är det bergis sol och då är det inte läge att springa runt i huset. Hundarna tokfäller och det är obeskrivligt rörigt och jag bara inte känner för att städa. Jag vill ut och rensa, klippa gräs, mura trappor och bara göra roliga saker. Förhoppningsvis finns det någon som både dammsuger och skurar golv.... och sånt gillar jag.


Nu ska jag göra tårta så 



ajöken





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar