torsdag 7 mars 2013




www.ikea.se

Letar vardagsrumsinspo och jag har beslutångest. Funderar på att antingen ta bort mina soffor eller lägga till två fåtöljer. Helst skulle jag vilja ha de gråa överdragen som på mellan bilden, men de är för dyra för min plånbok (just nu är allt utom gratis visserligen för dyrt för mig haha) så det blir väl till att köpa nya vita för mina är inte fräscha på något vänster inte ens på något höger finns det en fräschet kvar och tar man rakt fram ser man att de är sönder för någon har spräckt den när man skulle trä på klädseln. Så onödigt liksom. Alla vet väl att man måste ta det försiktigt och inte stressa på det där bara därför man vill se hur snyggt det blev. Jag skulle aldrig göra så, noop, never ever liksom. 

Den sista bilden var min inspo bild till skafferiet fast de tog steget längre och målade allt svart. Vågar jag att våga det tro. Jag ska samla på mig mod och göra det för det är så snyggt att jag faller pladask. Nya vardagsrums stolar ligger på min lista också, men frågan är om vi klarar av att inte söla ner dom om man har stoppade tygstolar. kanske man får lägga en pressening över allt så kanske vi lyckas hålla det vit och rent i en månad eller två. jag tänker definitivt chansa och hoppas att jag kommer att älska att tvätta lite mer än jag gör nu eller rätt mycket mer för jag råkar vara av den där sorten som mår pest bara jag tänker på tvätt. Hushållssysslor är verkligen inte min grej alls. 

Jag är till hundra procent säker på att jag var ekonomisk oberoende och troligtvis hertiginna eller liknande i tidigare liv. Då skulle liksom alla bitar falla på plats för jag är inte gjord för detta begränsande liv alls. Vara godsägare med en stor och vacker trädgård som skötts till mesta del av trädgårdsfolk (eller va de nu kallas) och så kan man göra det där lilla mysiga bara som att knippsa av överblommande rosor, göra potpurri av lavendeln och bara njuta. Det är vore livet helt klart. 


Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar